Am citit astăzi pe PaginadeMedia.ro două ştiri mai mult decât interesante care m-au pus pe gânduri.

Prima spunea că se lansează revista “Miresici”. Ho, nu mă mărit, nu despre asta e vorba 😉 Revista “Miresici” apare ca urmare a cererii de conţinut printat de la userii de pe forumul miresici.ro. Adică, mai pe scurt: în prezent există un forum în care domnişoarele şi doamnele schimbă opinii cu privinţă la nunţi, luni de miere şi alte asemenea şi, pentru că online-ul nu le mai ajunge, se lansează o revistă cu acelaşi nume dedicată aceluiaşi subiect. Deci, online-ul se mută în print.

A doua ştire spunea că revista-ghid “Nopţi şi zile” (o ştiţi sigur, e revista aia pe care o luaţi gratis şi-n care găsiţi programul de la cinema, evenimente şi recomandări pentru timpul liber) va avea o emisiune omonimă pe TVR1. Adică, mai pe scurt: în prezent există revista tipărită care se distribuie gratuit şi trăieşte din spaţiul de publicitate pe care-l vinde şi, pentru că print-ul nu mai e încăpător, se lansează o emisiune tv. Deci, print-ul se mută în tv.

Nu-i aşa că-i fabulos? Pe timp de criză s-au închis redacţii de ziare ori s-au mutat cu totul în online, iar acum aflu că un forum pentru mirese vrea o revistă şi cineva anume dă şi curs cererii (fie vorba între noi, mai sunt încă n’jpe mii de reviste pentru mirese, ca să nu mai pun la socoteală cele 5 evenimente pe lună dedicate nunţilor). Mai mult de atât, un ghid pentru timpul liber (unul dintre multele) care nu are content foarte mult, îşi face emisiune la tv. De ce? O fi un semn al ieşirii din criză? Doamne-ajută!

La nivel de consumator, iar mi se pare extrem de interesant ce se întâmplă. Am senzaţia că românul tot primitiv rămâne. I se dă online-ul, o unealtă mult mai interactivă şi mai friendly de folosit, dar el vrea print clasic, cu poze glossy şi conţinut static. I se dă şi print-ul, ca să simtă degetele lui foile abia ieşite din tipar, dar nu-i ajunge nici asta, vrea şi mai simplu: tv. Ca să nu se obosească să citească – să-i spună careva cu vorbe o dată pe săptămână ce ar putea să afle la un simplu search pe google în 2 minute, oricând şi-ar dori. Online-print-tv: este exact traseul invers faţă de cel care este numit “al viitorului”. Dar, nu-i aşa, românu-i mai cu moţ.